HOUD
ZORGEN
BUITEN
Welkom bij B&G Hekwerk
29 november 2017

B&G Hekwerk introduceert nieuwe positionering

Best, 1 december 2017

B&G Hekwerk lanceert vandaag een compleet nieuwe positionering voor haar merk. Deze nieuwe merkidentiteit bestaat uit opnieuw geformuleerde kernwaarden en klantvisie, logo, pay-off, website en event concept.

B&G, onderdeel van de S4G Groep dat als een van de marktleiders in hekwerk in Europa actief is, is de nummer twee in hekwerken en poorten in Nederland. Daarnaast is B&G actief in België. Het bedrijf bestaat al meer dan 50 jaar en heeft zich ontwikkeld tot een moderne organisatie met zo’n 150 medewerkers, eigen productiefaciliteiten en een jaarlijkse omzet van meer dan €25 miljoen.

Om als organisatie mee te bewegen met ontwikkelingen op het gebied van customer experience, interactie en kwaliteitsbeleving, heeft B&G ervoor gekozen dit te vertalen naar een nieuwe visie, huisstijl en communicatie. Hiervoor werd marketingbureau Merkflex aangetrokken. Het bureau ontwikkelde een positionering die leunt op de pijlers ‘Toegankelijkheid’, ‘Beleving’ en ‘Vakmanschap’ en als doel heeft meer op imago en emotionele behoeften te communiceren.

‘In een wereld vol dreiging, is juist beveiliging iets waarover je je geen zorgen hoort te maken.’

Beveiliging is een steeds relevanter onderwerp aan het worden, waarbij klanten wereldwijd er steeds meer van uit gaan dat ze door bedrijven en merken compleet ‘ontzorgd’ worden. B&G heeft als doel dit door de nieuwe merkpositionering te claimen en lanceert daarbij een nieuw logo en pay-off: ‘Houd zorgen buiten’. Deze positionering wordt gepusht door een crossmediale B2B campagne en zal tot leven worden gebracht tijdens de Perimeter Protection beurs in januari 2018. Ook lanceert B&G vandaag een compleet nieuwe corporate website voor Nederland en België.

De campagne laat op een impactvolle manier zien welke rol B&G voor haar klanten speelt op het gebied van beveiliging. Daarnaast zorgt een nieuwe vormgeving van het logo voor een vriendelijkere uitstraling. Aan het logo zijn de woorden Hekwerk, Toegang en Beveiliging toegevoegd om de veelheid aan beveiligingsoplossingen te communiceren.

Arthur van der Graaf, Algemeen Directeur B&G: “B&G groeit al jaren, maar bevindt zich in een sterk concurrerende markt. Daarom is het voor ons van belang om op een onderscheidende manier te communiceren en hiermee als eerste hekwerk merk zorgeloosheid te claimen. De nieuwe positionering is een eerste stap binnen de ontwikkeling waarbij we als organisatie steeds meer proactief en met een focus op de klant te werk zullen gaan. Doordat we komend jaar ook een compleet nieuw pand betrekken, kunnen we stellen dat B&G enorm in ontwikkeling is.”

 

  

Vragen? Wij nemen direct contact met u op Direct contact
Uitgebreid nalezen? Vraag onze brochure aan! Gratis brochure aanvragen